Obchodné podmienky
Tieto Obchodné podmienky sú koncipované so zreteľom na ustanovenia Občianskeho zákonníka (§52 - 54), Zákona č. 170/2018 Z.z. o zájazdoch, spojených službách cestovného ruchu, niektorých podmienkach podnikania v cestovnom ruchu a o zmene a doplnení niektorých zákonov a Zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa (§4 a 5 a §7 - 9).
Účastníkmi zmluvného vzťahu sú:
Mgr. Ivan Foltan - majiteľ cestovnej agentúry CK ZAFIR, IČO 52825825, Živnostenský list vydal OU Prievidza č. OU-PD-OZP-2019/028496-2 číslo živnost.registra 340-44220 (ďalej len CK)
a Objednávateľ - fyzická alebo právnická osoba spôsobilá k právnym úkonom.
1. Fungovanie CK ZAFIR, spôsob objednania sa na výlet a potvrdenie objednávky, podmienky realizácie výletu.
CK je internetová a nemá kanceláriu - kamennú prevádzku. Objednávateľ sa môže na výlet prihlásiť internetom prostredníctvom on-line objednávkového formulára, e-mailom alebo telefonicky.
Ponuka všetkých plánovaných výletov je uvedená na internetovej stránke CK a každý z ponúkaných výletov je možné si samostatne rezervovať. Objednávateľa, ktorý nie je vlastníkom pripojenia na internet je CK povinná telefonicky alebo e-mailom oboznámiť so všetkými podrobnosťami výletu tak, ako je to uvedené na internetovej stránke CK.
Po prihlásení sa na výlet je CK povinná objednávateľa e-mailom alebo telefonicky o jeho prihlásení sa na výlet informovať. Súčasne s tým CK objednávateľa oboznámi s platobnými podmienkami za výlet.
Výlet sa zrealizuje iba v prípade, že sa naň nahlási minimálne 35 záujemcov (ak CK pri konkrétnom výlete nerozhodne inak).
2. Vznik zmluvného vzťahu
Zmluvný vzťah medzi CK a objednávateľom vzniká v momente pripísania platby za výlet na účet CA zo strany objednávateľa. Objednávateľ zaplatí platbu za výlet aj za ostatných záujemcov o výlet, ktorých na výlet objednal.
Právo účasti na výlete vzniká objednávateľovi a ďalším osobám, ktoré on na výlet objednal, až zaplatením dohodnutej ceny výletu v plnej výške.
3. Cena výletu, platobné podmienky a spôsob platby za výlet
Ceny výletov sú zmluvnými cenami dojednanými dohodou medzi CK a objednávateľom a sú vždy uvedené na internetovej stránke CK ZAFIR.
V prípade, že po objednaní sa objednávateľa na výlet sa cena výletu zvýši, má objednávateľ nárok na priznanie takej ceny výletu zo strany CK, aká bola v momente jeho prihlásenia sa na výlet.
V prípade, že po objednaní sa objednávateľa na výlet sa cena výletu zníži, vráti CK objednávateľovi rozdiel v cene pôvodného a zlacneného výletu najneskôr v deň konania výletu.
Platbu za výlet platí objednávateľ vždy v plnej výške, bez zálohy (ak sa s CK nedohodol inak), vždy do 10 kalendárnych dní od obdržania dokumentu "pokyny k výletu a úhrade" (ak sa s CK nedohodol inak), prevodom na účet CK alebo priamym vkladom na účet CK ZAFIR v hociktorej pobočke FIO banky (tento vklad je bez poplatku!).
Pri prevode alebo priamom vklade na účet CK objednávateľ uvedie nasledovné údaje:
- • číslo účtu (IBAN) : SK
- špecifický symbol : identifikačné číslo zájazdu, ktoré je uvedené v pravom hornom rohu zájazdu po jeho otvorení si na internetovej stránke CA
- variabilný symbol : telefónne číslo objednávateľa bez prvej nuly
Ak objednávateľ nie je vlastníkom pripojenia na internet, oznámi mu všetky údaje potrebné k platbe CK ZAFIR telefonicky alebo osobne.
4. Práva a povinnosti objednávateľa
Práva objednávateľa :
- zúčastniť na výlete za ktorý objednávateľ CK zaplatil.
- vyžadovať od CK informácie, ktoré sa výletu týkajú,
- odstúpiť od účasti na výlete kedykoľvek pred termínom konania výletu za podmienky uhradenia zmluvnej pokuty (stornopoplatku), ak na ňu CK vznikol nárok podľa týchto Obchodných podmienok
- reklamovať nedostatky výletu a trvať na vybavení reklamácie v súlade s článkom 6 týchto Obchodných podmienok,
- trvať na ochrane osobných údajov podľa Zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ktoré CK od objednávateľa požaduje z dôvodu jeho prihlásenia sa na výlet. Týmito údajmi sú meno a priezvisko objednávateľa, jeho telefonický kontakt a e-mailová adresa.
- hocikedy mailom alebo telefonicky oznámiť CK pred začiatkom výletu, že sa namiesto objednávateľa výletu zúčastní iná osoba (náhradník). V takomto prípade sa zmluvný vzťah medzi CK a objednávateľom dňom oznámenia ruší a CK vráti objednávateľovi celú platbu za výlet do 5 dní od oznámenia. CK následne kontaktuje náhradníka ako nového objednávateľa a dohodne sa s ním na termíne a spôsobe platby za výlet.
Povinnosti objednávateľa :
- pravdivo a úplne uviesť CK požadované údaje potrebné k jeho prihláseniu sa na výlet,
- dostaviť sa na miesto odchodu v stanovenom čase s osobnými dokladmi,
- zodpovedať počas výletu za konanie osôb mladších ako 15 rokov, ktoré objednávateľ na výlet prihlási,.
- riadiť sa pokynmi CK, sprievodcu, alebo iného určeného zástupcu CK a dodržiavať stanovený program výletu,
- počínať si tak, aby nedošlo ku škodám na zdraví alebo majetku na úkor ostatných účastníkov výletu, dopravcu alebo CK,
- zdržať sa konania a správania, ktoré by mohlo ohrozovať, poškodzovať alebo obmedzovať ostatných účastníkov výletu,
- uhradiť prípadnú škodu, ktorú objednávateľ (prípadne osoby s ním na výlet prihlásené) na výlete spôsobil.
5. Práva a povinnosti CK
Práva CK:
- požadovať od objednávateľa zaplatenie zmluvnej pokuty (stornopoplatku) ak na ňu CK vznikol nárok podľa článku 7 týchto Obchodných podmienok,
- zrušiť výlet v prípade, že nebude prihlásený minimálny počet záujemcov o výlet,
- nevrátiť platbu za výlet objednávateľovi, ktorý sa v deň konania výletu nedostavil na miesto nástupu na výlet,
- vylúčiť z výletu objednávateľa alebo osoby s ním na výlet prihlásené v prípade, že sa počas výletu správajú hrubo, nekultúrne či hlučne, nadmerným požitím alkoholu alebo omamných látok či iným nevhodným správaním obťažujú ostatných účastníkov výletu, nedodržiavajú pokyny CK, narúšajú plynulý časový priebeh výletu či poškodzujú cudzí majetok. V takomto prípade je zástupca CK oprávnený vyvodiť voči takýmto osobám postih v podobe ich vylúčenia z výletu a ďalšej prepravy.
Povinnosti CK:
- obstarať objednávateľovi výlet tak, ako je to uvedené v popise výletu na internetových stránkach CK,
- mať až do termínu konania výletu tento výlet uvedený na internetovej stránke tak, aby sa mohol objednávateľ hocikedy oboznámiť s jeho obsahom,
- pred konaním výletu oznámiť objednávateľovi (e-mailom alebo telefonicky) podrobnosti o výlete potrebné k jeho účasti na ňom.
6. Reklamácie a zodpovednosť za škody
V prípade, že program výletu nezodpovedá programu výletu uvedenému na internetových stránkach CK, má objednávateľ právo na reklamáciu výletu.
Objednávateľ podáva reklamáciu ihneď po zistení skutočnosti k reklamácii oprávňujúcej a to priamo na mieste u povereného zástupcu CK. Reklamáciu je nutné podať písomne.
Ak objednávateľ nespísal reklamáciu hneď na mieste počas konania výletu, má aj naďalej nárok na jej vybavenie, najneskôr však do 3 dní od skončenia výletu, inak právo na reklamáciu zaniká. V takomto prípade pošle reklamáciu poštou na adresu CK.
Na všetky reklamácie podané v súlade s týmito Obchodnými podmienkami je CK po prešetrení povinná odpovedať písomnou formou a to najneskôr do 30 dní od doručenia reklamácie.
7. Odstúpenie od zmluvy, zrušenie výletu
CA môže pred začiatkom výletu zrušiť zmluvný vzťah s objednávateľom len z dôvodu zrušenia výletu alebo z dôvodu porušenia zmluvne dohodnutých povinností zo strany objednávateľa.
Oznámenie CK o zrušení zmluvného vzťahu pošle CK objednávateľovi mailom alebo mu túto skutočnosť oznámi telefonicky.
CK v prípade zrušenia výletu vráti objednávateľovi jeho platbu za výlet v plnej výške do 5 dní od zrušenia výletu.
Oznámenie o odhlásení sa z výletu oznámi objednávateľ CK e-mailom alebo telefonicky.
Ak sa objednávateľ odhlási z výletu 7 a viac dní pred termínom jeho konania, má nárok na vrátenie celého poplatku za výlet.
Ak sa objednávateť odhlási z výletu 6 a menej dní pred termínom jeho konania, nemá nárok na vrátenie platby za výlet.
Rozhodným dňom na uplatnenie stornopoplatku zo strany CK k objednávateľovi je termín zrušenia zmluvného vzťahu (odhlásenia sa z výletu), tzn. odoslanie mailu alebo telefonát cestovnej agentúre.
8. Poistenie insolventnosti
V súlade so Zákonom č. 170/2018 Z.z. o zájazdoch, spojených službách cestovného ruchu, niektorých podmienkach podnikania v cestovnom ruchu a o zmene a doplnení niektorých zákonov CA nie je povinná mať uzavretú zmluvu o poistení zájazdu pre prípad úpadku.
9. Záverečné ustanovenia
Tieto Obchodné podmienky platia pre účastníkov výletov CK.
Objednávateľ zaplatením ceny výletu v prospech CK a tým aj vstupom do zmluvného vzťahu s CA potvrdzuje:
• že sa v plnom rozsahu oboznámil s popisom zaplateného výletu na internetovej stránke CK
• že mu CK telefonicky alebo osobne (ak nie je majiteľom pripojenia na internet) podrobne objasnila všetky podrobnosti výletu tak, ako je to uvedené na internetových stránkach CK
• že sú mu známe tieto Obchodné podmienky a súhlasí s nimi,
• že porozumel všetkým skutočnostiam uvedeným v týchto Obchodných podmienkach a bude ich rešpektovať a dodržiavať
• že v prípade choroby alebo nemožnosti zúčastniť sa výletu si nájde za nezúčastnenú/é osobu/y náhradu (ak nebude od objednávateľa zabezpečený náhradník a oznámi neúčasť CK ZAFIR v časovej lehote 6 a menej dní do začiatku výletu – NEMÁ NÁROK NA VRÁTENIE PLATBY!)• že si nie je vedomý žiadnych obmedzení, ktoré by mu bránili v riadnej účasti na výlete.
Objednávateľ zároveň potvrdzuje, že so všetkými podrobnosťami výletu oboznámil aj ostatných objednávateľov výletu, ktorých na výlet spolu s ním prihlásil.
Čereňany, 24.10.2022